Facebook icon Youtube icon Tiktok icon Instagram icon

Autors – Sarmīte Lapinska

Spānija, Costa Blanca piekraste.

No šī gada AirBaltic lido uz Alikanti un Valensiju. Vasarā pat 3 reizes nedēlā.

Mēs lidojām maija beigās uz Alikanti īso ceļojumiņu, lai redzētu ko jaunu un izvēdinātu galvu. Bet var sakombinēt apli, piem uz Alikanti un atpakaļ no Valensijas. Abas pilsētas skaistas un abās ir vairākas dienas ko darīt. Ieskicēšu mūsu 4diennieku.

Piektdien jau 10:00 esam ielidojuši Alikantē un ar C6 busu braucam nevis uz centru, bet līdz pieturai EUIPO Elshe, lai apskatītu El Palmeral parku, tādejādi ietaupot gan laiku, gan naudu. Parks tiešām bija skaists, sakopts, cilvēki tajā atpūšas, mums pagāja stunda. Un izejot no tā devāmies pilsētas virzienā un tad tik sapratām, ka autobusa pietura ir atpakaļ, vairs nebija vēlme iet uz to, ja labi redzama priekšā pilsēta. Tā nesteidzīgi 4 km nepilnā stundā iet bija bauda, jo visu laiku pūta atsvaidzinošs Vidusjūras vējš.

Esam vecpilsētā, pastaigājam, papusdienojam un dodamies uz Mercado metro staciju, jo mums plānots 2 naktis nakšņot Benidormā. Tramvajs uz Benidormu kursē katru pusstundu un ceļā pavada nedaudz ilgāk par stundu. Bet kas bija jaukākais, ka bija posmi, kad braucām cauri pludmalei. Benidormā gan dzelzceļa stacija, gan autoosta ir patālu (apm 3 km) no pludmales rajona, tāpēc perfekti kursē pilsētas autobusi, biļete gan jāpērk autobusā norēķinoties ar skaidro naudu pie šofera. Mēs ņēmām viesnīcu ar skatu uz līci, pilsētu un kalnu, nevis ar skatu uz jūru, lai gan arī tas bija, bet galvenais, ko vēlējāmies, lai iekļautas brokastis un vakariņas. Pilsētā rit jautra dzīve, mums troksnis netraucēja, jo viesnīca atradās tomēr nostāk no promenādes. Arī pēc 23:00 dzīvība kūsāt kūsāja.

Otrā dienā pa promenādi aizgājām līdz skaistai vietai Benidormā – Vidusjūras balkonam, turpat arī apskatījām nelielo vecpilsētu. Pēcpusdienā gājām peldēties un pirms vakariņām laiskojāmies pie viesnīcas baseina. No istabas lodžijas skaists skats uz saulrietu un kalniem.

Nākamā diena bija ieplānota intensīvā, jo iepriekšējā bija atpūta. Ar Alsa autobusu braucām uz Valensiju, jo ļoti liela vēlme redzēt moderno balto Zinātnes un Mākslas pilsētiņu. Nepilnas 2 h ceļā un esam Valensijā. Sākumā pastaigājam pa vecpilsētu, jo tā ir blakām autoostai, ārkārtīgi greznas baznīcas, katedrāle, notiek dievkalpojumi, grūti pat iespraukties. Un tad 5 km kājām baudot pilsētas ne tik tūristiskas vietas, esam nonākuši līdz rajonam, kur ir daudz ļoti modernas arhitektūras celtnes. Hemisfèric – kinoteātris, Museu de les Ciències Príncipe Felipe – Zinātnes muzejs, L’Oceanogràfic – plašs akvārijs ar delfināriju. Blakus atrodas L’ Umbracledārzs. Te esot skaisti arī vēlu vakarā, kad iedegas lampiņas. Fantastiska vieta! Netālu ir arī Gulivera parks, bet mēs devāmies uz Ziemeļu dzelzceļa staciju, lai ar vilcienu brauktu uz Alikanti.

Ap 21:00 bijām Alikantē un naktsmājas izvēlējāmies nepilna km attālumā no stacijas un izrādās tā ir Carrer de Las Setas, slavenā Sēņu iela vecpilsētā – dažādas sēņu skulptūriņas. Nezinu vai visi logi viesnīcā uz sētas pusi, bet nekādu troksni naktī nedzirdējām. Burvīgs numuriņš un ārkārtīgi gardas un skaisti dekorētas brokastis. 4. dienas rīts ir klāt. Līdz lidmašīnai, kas izlido 17:00, bija plāns pastaigāt pa Barri Vell – Santa Creu rajoniņu, jo tas ir blakām un uzbraukt Santa Barbaras cietoksnī, jo saule cepināja ne pa jokam, lai kāptu kājām. Ir vērts, skaisti skati no cietokšņa uz visām pusēm. Vēl pastaigājām gar pludmali, pa skaisto promenādi devāmies uz autobusu, lai brauktu uz lidostu.

Pavadītas brīnišķīgas 4 dienas šajā Spānija rajonā, kas saucas Costa Blanca!