Facebook icon Youtube icon Tiktok icon Instagram icon

Seišelu salas – Santa Ukavica

+25 attēli

Autors – Santa Ukavica

Viens no sapņiem tika piepildīts un izbaudīts – Šeišelu salas!

Novēlu ik vienam šeit nonākt un izbaudīt vēl neredzētu tropu skaistumu, krāsas un iespaidīgo dabu! Padalīšos ar saviem iespaidiem, ieteikumiem un piedzīvoto, lai jebkuram ceļotājam būtu maksimāli komfortabls, skaists un drošs ceļojums.

Ceļojumu ar draugiem plānojām jau pusgadu iepriekš un biļetes nopirkām laicīgi ar 3 pārlidojumiem – Rīga – Franfurkte, Franfurkte- Doha, Doha – Mahé Island.

Dohā, Katarā mums bija vēl ekstra 10 stundas tranzītā gaidīt līdz nākamajam reisam. Ja arī kādam no Jums šādi sanāk un tiešām negribas gulšnāt un garlaikoties lidostā, tad atradām lielisku opciju – pasažieriem tie kas gaida tranzītā virs 8 stundām ir iespēja izbaudīt tūri pa pilsētu .Cena no cilvēka ir vien nieka 29 eiro – kurā tiek iekļauta pati tūre, bezmaksas ūdens ko gids laipni izsniedz, iekļauta ir arī vīza. Tūres ilgums ir vismaz 3 stundas,ļoti labā autobusā ar kondicionieriem, jo Katarā ir ļoti karsts un mitrs klimats. Ielidojot Maija naktī temperatūra joprojām turējās virs 30 grādiem.

Tūrē mūs izvadāja un izrādija skaistākās un populārākās apskates vietas un protams slavenāko Austrumu Market Place, kurā varēja baudīt gan garšīgus ēdienus, gan iegādāties suvenīrus. Pasakaini skaisti. Arābu sapnis!

*Noteikumi, kas jāzina dodoties uz Kataru.

Gribu vēl atgādināt, ka Katara ir strikta musulmaņu zeme un lai nerastos pārpratumu un izvairītos no neveiklām situācijām ir ārkārtīgi svarīgi ievērot dažus noteikumus:

*Katarā cilvēki sabiedrībā ģērbjas konservatīvi. Tas nozīmē garas bikses vīriešiem un apģērbu, kas nosedz plecus un ceļgalus sievietēm. Tā ir cieņas zīme.

Jā, ārā ir ļoti karsti un iesaku izvēlēties dāmām – pēc iespējas garāku un vieglāka auduma kleitu vai viegla auduma kostīmus (auduma bikses, blūzi ar garām rokām) .

*Publiskas mīlestības izpausmes, piemēram, apskāviens vai skūpstīšanās nav pieņemami.

*Ramadāna laikā – Dienas laikā nav pieņemts ēst /dzert publiski, tā parādīsiet cieņu pret vietējo kultūru.

*Katarā ir stingri noteikumi par alkohola lietošanu. Alkohola lietošana sabiedriskās vietās ārpus licencētām vietām ir pretlikumīga. Tieši tāpat ir ar smēķēšanu, to drīkst darīt tikai speciāli norādītās vietās.

*Valoda: Arābu un ļoti daudz vietējo iedzīvotāju runā labā angļu valodā. “Shukran”, arābu valodā nozīmē paldies. “Marhaba” – Sveiks! un atvadoties (“Ma’a Salama”) var iepriecināt vietējos iedzīvotājus un viņi būs patīkami pārsteigti.

Ievērojot šos galvenos noteikumus – varat justies ļoti droši un arī Jūs uzņems ļoti draudzīgi un viesmīlīgi!

Izbaudiet Kataru – šeit ir ļoooti skaisti- senatnes austrumu šarms un mūsdienas vienā!

!Dodamies uz Šeišelām!

Mahe sala

Galvenā sala kur apmetāmies bija Mahé sala (Mae). Šī ir arī ir lielākā no visām salām Šeišelās un uz salas atrodas galvaspilsēta Viktorija. Sala ir vien 28km garumā un 8km platumā. Attālumus gan šeit īsti nevajadzētu mērīt kilomentros, bet minūtēs, jo ceļi vijas caur serpentīniem un kalniem, tāpēc dažu kilometru mērošana prasa ievērojami ilgāku laika posmu. Kā arī visa satiksme notiek pa ceļa kreiso pusi.

Iesaku noīrēt auto, jo uzskatu, ka bez mašīnas mēs neizbraukātu pat pusi no visa ko redzējām un ar auto ir daudz vieglāk piekļūt vietās kur tūristi parasti netiek vai kaut vai tādēļ, ka var piestāt uz izpētīt vēl citas salas daļas un pasakainās pludmales. Tāpat šoferim noteikti vajadzētu būt ar pieredzi, jo braukšana pa kalniem un sepentīniem ir diezgan bīstama, bet kas par skaistumu – nevaru vārdos ielikt! Ja tomēr auto īrēt nevēlaties ir jārēķinās ar to, ka taksometra pakalpojumi ir ļoti dārgi un tiešām daudz ekonomiskāk ir īrēt auto – sevišķi  ja mērķis ir kā mums redzēt salu pēc iespējas vairāk. Vai pirms tam izlasīt vēlamās vietas ko apmeklēt un izplānot budžetu, gan par taksometru, gan ieejas maksām apskates objektos.

*Džungļi Šeišelās!

Mūsu viens no mērķiem tika noskatīts augstākais punkts Šeišelās – Morne Seychellois, kas ir 905m augsts. Saskatījušies skaistos video arī mēs gribējām palaist dronu un nofilmēt šo elpu aizraujošo vietu!

Te arī sākās mūsu piedzīvojums un laikam tas bija jāizdzīvo, lai padalītos ar Jums, kā darīt nevajag un kā sagatavoties, kad dodaties pārgājienā pa džungļiem!

Sākšu ar to, ka pirms pārgājiena tiešām godīgi jānovērtē sava fiziskā sagatavotība, lai gan pati taka teoretiski nav no garākajām, bet šeit ir īsts tropu klimats uz mitruma līmenis, kas šeit pārsniedz 85% un ļoti karsti – ir ārkārtīgi grūti elpot un pati taka arī nav no vieglākajām, jo ir jāšķēršo milzīgi akmeņi, māls, smiltis un koku saknes un taka vijas ļoti stāvi uz augšu, kas visu padara vēl grūtāku. Sviedri tecēs pat no matu galiņiem un sirds ir gatava pati izkāpt no ķermeņa! Tāpēc pirms doties šinī pārgājienā – primāri pārliecināties vai to ļauj veselības stāvoklis un fiziski esi gatavs!

* Apģērbs džungļos:

Mēs absolūti nebijām gatavi šim pārgājienam un iešļūcenēs un kleitiņās devāmies iekarot Morne kalnu un atdūrāmies pret Mātes Dabas spēku.

Kā jau minēju mitrums šeit ir ļoti augsts un pat telefonā visu laiku rāda, ka līst lietus, bet patiesībā šeit var uznākt 5-10 min tropu lietus un tik pat ātri viņš beidzās!

Mums nepaveicās un mazāk kā pusceļā uznāca absolūti negaidīta tropu vētra, kas nebeidzās vairākas stundas. Vētra bija tik spēcīga, ka lauza kokus un mēs izmisīgi centāmies slēpties zem palmu zariem un kokiem, kā arī slēpt dronu un elektroniku, zem jau nolauztām koku saknēm, lai nesamirkst.

Drošākais veids ir palikt uz vietas un kad nāk lielās vēja un lietus brāzmas noliekties kamolītī pēc iespējas tuvāk zemei un pārciest.

Pēc šīs pieredzes es rekomendētu doties pēc iespējas mierīgākā tempā atpakaļ, nevis turpināt kāp, kā mēs to darījām – lietus laikā un pēc lietus ir ārkārtīgi bīstami pārvietoties pa džungļiem – ūdens, māli, smiltis, akmeņi ir ļoti slideni un paši kritām un gāzāmies.

Rekomendācijai – Lai kādi būtu laikapstākļi uz konkrēto momentu, tad šeit viss ir neparedzami -tapēc iesaku primāri labus apavus un dodoties pārgājienā, kā arī nodrošināties ar ūdens izturīgu mugursomu un ūdeni, pēc šī gājiena viss kas atradās manā somiņā bija mitrs un sarūsējis, pat slēpjot to visu kārtīgi.

*NEKAD, NEKAD džuņgļos nedodaties vieni paši – vajadzētu būt vismaz 3 cilvēkiem, ja ar kādu kas notiek, tad lai ir vismaz viens cilvēks, kas var aizsteigties pēc palīdzības!

*Šeišelu salās džungļos nav bīstamu radību, tāpēc no pārgājiena nav jābaidās. Uz visas salas nav indīgu čūsku, zirnekļu vai skorpionu. Vienīgais bīstamais radījums, kas tur var būt ir 10 cm garš simtkājis, kas arī ir milzīgs retums. Džungļos varēsiet redzēt tikai daudz ķirzaciņu, pa kādam sārtam krabītim, lielos sikspārņus un putniņus.

Galu galā, kalnu mēs bezatbildīgi uzvarējām, bet nobildēt neko nesanāca, jo joprojām lija un viss bija biezā mākoņu segā.

Izbaudi – dodies šinī pārgājienā, bet pienācīgi sagatavojies, lai šis kāpiens būtu tikai ar pozitīviem iespaidiem!

*Milzu bruņurupuči!

Gigantiskos bruņurupučus pasaulē var atrast tikai divās vietās – Aldabra Atoll Seišelu salās un Galapagu salās Ekvadorā. Šie senie rupucīši var sverēt virs 400 kg un augt aptuveni 1,3 m garumā. Daži indivīdi ir dzīvojuši vairāk nekā 250 gadus, bet lielākā daļa dzīvo no 80 līdz 120 gadiem.

Mēs braucām paijāt bruņurupucīšus uz Seychelles Botanical Gardens Mahe. Protams viņi ir sastopami visur uz salas, bet ne vienmēr viņus ieraudzīsim. Un šinī botāniskajā dārzā vari no sirds izglaudīt šos milžus, pabarot viņus un pie reizes pastaigāties un aplūkot iespaidīgos augus, ziedus un dabu.

Lokācija- Mont Fleuri, Mahe

Ieejas maksa ir 250 šeišelu rūpijas,kas ir apruveni 16-17 eiro no cilvēka.

*Izklaide

Noteikti gribu pieminēt netīšām atrastai vietai uz salas – Banana Beach Club, kur ir iespēja izīrēt ūdensmočus, kristālu kajakus, snorkelēšanas inventāru, laivas un visu aktīvai atpūtai. Mēs pat aizbraucām tur reizes divas, jo viesmīlība ar kādu mūs šeit uzņēma bija nepārspējama.Uzcienāja, gan ar kokosriekstu kuru turpat no palmas mums nokratīja un sajauca tradicionālo Taka Maka kokteili, gan svaigi spiestu sulu un noderīgiem ieteikumiem ko mums vēl Šeišelās apskatīt! Rekomendēju dodies šeit!

*Galvas pilsētā Viktorijā var apskatīt vietējo tirgu un iegādāties garšvielas, svaigus augļus un tā ir pilna ar suvenīriem, gan vietējo ražotu kosmētiku ,smaržām, gan dažādiem unikāliem interjiera priekšmetiem. Noteikti iesaku nobaudīt šeit vietējo saldējumu – tas ir ekoloģisks un garšas kārpiņas uzsprāgs no garšas tīrības!

* ĒDIENS

Jā,patiesi šeit pārtika ir ļoti dārga un ne vienmēr pieejams tas ko gribas, bet ir tas kas ir. 80% no visa tiek importēts no citām valstīm (Indijas, Emirātiem utt.) un tas protams sadārdzina produktu cenas. Lielākoties preces kā gaļa, siers, piena produkti ir deficīts un tiek izpirkts ātri, tāpēc pilnīgi normāli ja tur veikalos redzēsiet puštukšus plauktus.

Ieteiktu ņemt apartamentus / viesnīcu jau ar iekļautām brokastīm. Klimats ir tik karsts, ka ar brokastīm pilnībā pietiek visai dienai un nemaz negribas ēst. Vakariņas mēs ēdām viesnīcas restorānos, bet ir daudz opciju kur garšīgi un lētāk paēst. Un vienmēr var paņemt kādu našķi līdzi čemodānā!

* LA DIGUE UN PRASLIN SALA

Tu neesi bijis pa īstam Šeišelās neaizbraucot uz skaistākajām salām La Digue un Praslin.

Sevišķi gribu izcelt La Digue – ja meklē kur uz pasaules ir tā paradīze ko rāda filmās – tā ir šeit!

Tirkīzzilas pludmales, kristāliski tīrs ūdens, akmeņi, kas saglabājušies no leduslaikmeta , ieskauti milzīgās palmās un augos – sireāls skats, kas apšauba realitāti, kad uz to visu skaties, jo tas viss ir kā sapnis! Debešķīgi skaisti! Vienīgais ko varu pateikt – Paradīze ir šeit!

Lai nokļūtu tur ir jādodas uz Anse Source D’argent pludmali. Cēlāmies 5:00 no rīta, lai paspētu uz prāmi,kas mūs aizvedīs uz La Digue un Praslin salu.

La Digue iesaku izīrēt riteņus (aptuveni 6eiro no cilvēka) un mīties cauri vietējo ciematiņam un pa ceļam aplūkot vaniļas plantācijas, bruņurupucīšus un izbaudīt pasakainos skatus.

Un galamērķī nonākt paradīzē – ne par velti šeit ir viena no fotogrāfētajām vietām pasaulē. Tūristu šeit arī jau ir krietni vairāk nekā citviet Šeišelās – fotoaparāti un droni šeit zib viens pēc otra – un šī ir īstā vieta kur top paradīzes bildes!

Steidzāmies atpakaļ uz prāmi, lai paspētu uz Praslin salu – un šeit ir iespaidīgākā daba no visa iespaidīgā, kur jau esam iekļauti. Palmu, banānu, kanēļa koki ar metros mērāmām lapām, noslēptie ūdenskritumi džungļos un spoži baltas pludmales.

Šeit arī dzīvē var apskatīt kā aug slavenais Coco De Mer kokosrieksts, kas ir ļoti sievišķīgas formas un atrodams tikai Šeišelu salās. Lai šis kokosriekts nogatavotos un tiktu novākts tam ir vajadzīgi aptuveni 10 gadi! To var nopirkt tikai atsevišķās vietās un pat katram koksriekstam ir savs reģistrācijas numurs, kā arī palmas tiek stingri apsargātas.

No vietējo stāstiem sapratām, ka lielākoties to pērk kā suvenīru un mākslas priekšmetu un tā cena svārstās no 500 eiro līdz vairākiem tūkstošiem – atkarībā no svara.

Vareno palmu augstums sasniedz 25 līdz 34 metrus, bet vēdekļveidīgās lapas ir 7 līdz 10 metrus garas un 4 metrus platas. Tieši tik iespaidīga tur ir daba! Coco de Mer palmām ir divas dzimtes – vīriešu un sieviešu, to vairošanās process joprojām nav pilnībā izzināts. Bet abas dzimtes atšķirt ir pat ļoti viegli.

*FORMALITĀTES

Lai pasargātu sevi no liekiem pārsteigumiem un neatvadītos no palielas naudas summas iesaku, jau laicīgi lejuplādēt aplikāciju e-border Seychelles un aizpildīt vajadzīgās prasības un formalitātes – tas maksās 10 eiro un apstiprinājums atnāks diennakts laikā. Šos dokumentus mums jau jautāja pie iekāpšanas lidmašīnā Katarā un arī Šeišelu lidostā, protams pārbaudam pases termiņu un lai lielisks brauciens!

Ja šis ir Jūsu sapņu galamērķis – Ne mirkli nešaubies! Tās ir atmiņas uz mūžu!

Lai skaists ceļojums!

Vēl bildes un stāstus meklējiet manā Instagramā – @Santaangeloo

Atstāj komentāru

L

Līva

01.07.2024

ĻOTI aizraujošs ceļojuma apraksts. Skaisti.