Facebook icon Youtube icon Tiktok icon Instagram icon

Autors – Martins Linē

Īsa, bet iespaidiem bagāta vizīte Vidusjūras lielākajā salā – Sicīlijā

Uz Sicīliju devāmies uz visai īsu laiku, uz nepilnām četrām dienām ar ielidošanu vienā ( Trapani) salas pusē un ar izlidošanu no otras ( Catania) puses .

Mums īsti nebija izveidots nekāds konkrēts plāns ,ko vēlamies redzēt un ko tieši darīt,bet par cik zinājām ,ka ielidojam Trapani un prom dodamies no Catania ,tad bija skaidrs, ka jāpaliek šajās abās pilsētās plus jāskatās ,ko interesantu varam sadarīt šo pilsētu tuvumā ,kā arī pārbraucot no vienas pilsētas uz otru nolēmām,ka pa vidu vienu nakti paliksim Sicīlijas galvaspilsētā Palermo.

Nosēžoties Trapani un iekāpjot lidostas autobusā uz pilsētas centru vēl autobusam neatejot abi telefonos glupi iegooglējam – What to see in Trapani? What to do in Trapani?

Tā kā Google zin gandrīz visu uz mutes nav kritusi un pēc atbildēm uz šiem jautājumiem ,ko apskatīt un ko darīt šajā pilsētā un tās tuvumā ilgi nav jāmeklē, tad ātri vien saprotam, ka pati Trapani pilsētiņa nav tā aizraujošākā un interesantākā, tādēļ ar vienu garu vakara pastaigu pa pilsētu būs gana ,lai noķertu pilsētas sajūtu’ un redzētu ,kas te jāredz

Izkāpjot no autobusa ,kas atvizinājis mūs no lidostas līdz pilsētas centrālajai daļai ,pa ceļam jau esam izpētījuši un sapratuši,ka rīt ar prāmi vēlamies doties uz netāIu esošo Favignana salu, tādēļ burtiski uzreiz ejam iegādāties prāmja biļetes nākamajam rītam, lai jau agri dotos turp.

Kad prāmja biļetes kabatā un nākamās dienas plāni ir ja ne pavisam skaidri ,bet vismaz labi ieskicēti ,tad laiks kārtīgam itāļu espresso.

Par cik Trapani esam ielidojuši visai agri un mūsu norezervētajā naktsmītnē iečekoties’ vēl nav iespējams nolemjam, ka ar visām somām ,kas par laimi ir katram tikai viena neliela mugursoma, dosimies uz netālu esošo viduslaiku ciematiņu Eriči.

Ar autobusu + gaisa vagoniņu pēc neilga laika esam nokļuvuši viduslaiku ciematiņā Eričē , kurš atrodas kalna galā, 800m virs jūras līmeņa.

Eričes ciematiņš liekas ļoti jauks , pilns ar senām ēkām , baznīcām , slīpām , šaurām ieliņām ,kafejnīcām , tirgotavām.

Šaurās ieliņas pa kurām vietējie itāļi kaut kādi pamanās izspraukties cauri ar saviem mazajiem auto ,ko nebūtu iespējams izdarīt ar normāla izmēra vieglajiem auto ,nemaz nerunājot par ko lielāku , tādēļ ļoti var saprast ,kādēļ ne tikai šeit Eričē,bet arī pārējā Sicīlijā un noteikti arī pārējā Itālijā ,galvenokārt visi pārvietojas ar maza, vai ļoti maza izmēra automašīnām vai motorolleriem .

Eričē pavadām vairākas stundas izstaigājot un apskatot šo viduslaiku ciematu, ja sanāk būt Sicīlijā , Trapani tuvumā tad noteikti iesaku apmeklēt šo vietu.

Esot Eričē nogaršojam vietējo alu , atspirdzinamies ar ,šķiet pēdējo gadu populārāko kokteili pasaulē un kā izskatās arī Itālijā -Aperol Spritz un nogaršojam pistāciju burgeri ar astoņkāji, kas diemžēl izskatījās gardāks nekā tas patiesībā bija.

Pirmo dienu Sicīlijā noslēdzam ar pastaigu pa Trapani un gardām jo gardām vakariņām jūras velšu restorānā.

Nākamajā rītā jau 6.30 esam Trapani ostā, lai ar prāmi dotos uz 50min atālumā esošo Favignana.

Iepriekš neplānotais brauciens uz Favignana salu izrādījās ļoti labs un interesants, salīdzinoši maza sala ar ļoti skaistām pludmalēm un siltu, kristāldzidru ūdeni.

Esot salā noīrējam velosipēdus ,vienā no daudzajām velo īres vietām uz šīs salas. Pēc velo daudzuma uz ceļiem un velosipēdu kalniem’ pie katras no mūsu apmeklētajām pludmalēm var spriest,ka ričuki ,šeit tūristiem ir top transporta izvēle.

Ar velo braukājam no pludmales uz pludmali pa ceļam apskatot vietējo saliņas dzīvi, salā dzīvo aptuveni 4000 iedzīvotāji un kā redzams vismaz viens ēzelis.

Kad mājās aizmirstas ūdens čības, Crocs čībiņas izlīdz. Šeit Favignana salā piekļuve jūrai nav tā ērtākā dēļ slideniem,lieliem akmeņiem tādēļ ūdens čības šeit ļoti noderēs.

Katru dienu, agri no rīta, turpat ostā, bieži vien pa taisno no laivas, vietējie zvejnieki tirgo pa nakti saķertos labumus.

Pēdējie aukstie dzērieni Favignana salā un laižam uz prāmi ,lai dotos tālāk.

Mūsu nākamā pieturas vieta ir Sicīlijas galvaspilsēta Palermo.

Lai, kurā valstī es būtu, es vienmēr cenšos apmeklēt vietējo tirgu, jo tirgus laukumos vienmēr notiek kaut kāds action’ un, protams , ir iespējams nogaršot vietējos ēdienus.

Arī Sicīlija, Palermo nav izņēmums uz tirgu devāmies uzreiz tiklīdz ieradāmies pilsētā vēl pirms paspējām aiziet uz viesnīcu un nolikt savas ceļasomas .

Palermo tirgus ir vieta uz ,kuru noteikti iesaku doties tiem ,kuriem garšo jūras veltes ,šeit nopērkams viss sākot ar zivīm, garnelēm un beidzot ar austerēm, astoņkājiem utt.

Palermo pilsētā nevar nepamanīt arhitektūriski ļoti skaistās ēkas , baznīcas , pilis , strūklakas un citas lietas, kā dēļ ir vērts apmeklēt šo pilsētu.

Bez jūras veltēm, protams, šeit var iegādāties un nobaudīt daudzus citus Itālijai ( Sicīlijai) raksturīgus ,garšīgus produktus..

Man ilgi neesot Eiropas dienvidu valstīs bija jau piemirsies šis Itālijai , Spānijai raksturīgais žests’ pie pasūtītā dzēriena, līdzi iedot kādu mazu uzkodiņu, olīvas vai čipšus.

Man pēdējā ,laikā iepaticies ceļojumos pārvietos ar autobusu, tas ir ērti, salīdzinoši lēti ņemot vērā tagadējās auto īres+ degvielas cenas ,bet man radās sajūta ,ka gribētos atgriezties Sicīlijā un to nesteidzīgi apceļot Vespas vai moča mugurā.

Pēc Palermo apmeklējum dodamies uz salas austrumu krasta pilsētu Catania . Catania ir Sicīlijas otrā lielākā pilsēta.

Tāpat kā Palermo arī šeit visā pilsētā ir daudzas ļoti iespaidīgas, vēsturiskas , skaistas celtnes.

Kaktusa augļi , kaut kad senāk biju tos ēdis ,bet bija piemirsis kā tie garšo , tādēļ nolēmu,ka jāpagaršo viens tāpat no koka’ pa taisno, rezultātā manos pirkstos , lūpās bija daudzas jo daudzas mazas adatiņas …,bet auglis garšīgs. Neiesaku,to atkārtot nevienam, labāk tirgū nopirkt jau notīrītu augli,bez adatām .

Dzīvojot Eiropā pirmstam bija sajūta ,ka visu laiku gribas un vajag ceļot kaut kur tālu ,tālu pāri okeāniem un 9 jūrām , bet pēc 3,5gadu dzīves otrā pasaules malā ,vairāk saprotu Un labāk spēju novērtēt, ka mums tepat Eiropā ir ļoti labas ceļošanas iespējas un lieliski galamērķi un pilnīgi saprotu, kāpēc cilvēki jūsmo, ir priecīgi un gatavi braukt uz Itāliju vēl un vēl.