Facebook icon Youtube icon Tiktok icon Instagram icon

Itālija, Roma – Susuri ceļo

+21 attēli

Autors – Susuri ceļo

ROMA ar kājām, mugursomu un sabiedrisko transportu

Romā pirmo reizi būts pirms 17 gadiem. Ar auto. Atceros sajūtu, ka nevar atrast vietu, kur apstāties, lielāks satraukums par to, kur jàbrauc, kur noparkoties, mazāk sajūta, ka redzēju un baudīju Romu. Šoreiz kājàm noieti ~20 km katru dienu + metro (Romā ir 2 metro līnijas: A (sarkanā) un B (zilā), kas savienojas galvenajā Termini stacijā) (vairāk par metro cenām un iespējām posta beigās)

Redzējām daudz, piedzīvojām daudz, jo naktsmîtnē ieradāmies vien uz dažàm stundām pagulēt. No daudzajiem iemūžinātajiem foto grūti izvēlēties, jo šķiet, ka izstaigāts tika viss krustu šķērsu un, prombraucot ejot uz staciju, bija sajūta, ka pazīstam te visu “kā savus piecus pirkstus” Visspilgtāk Roma atmiņā būs iespiedusies ar perfekti pagatavotiem Raviolli un trifelēm, naksnīgām pastaigām, jo 3x gājām uz Trevi strūklaku, cerībā, ka nebūs pūļa un pēdējā naktî to arī piedzīvojām (+/- plkst.23:30 arī jūlijā var piekļūt strūklakai bez pūļa), pat dabūjām pasēdēt uz strūklakas maliņas, iedomāties savu vēlēšanos un savu laimes kapeiciņu iemest.

Romā ik uz katra stūra ir kādi vēsturiski objekti (baznīca, obelisks, piemineklis, drupas..)

Ja sākumā gribas iemūžināt gandrīz katru, tad pēc dažām stundām saprotu, ka telefona atmiņa tādējādi būs pilna ļoti ātri. Nolemjam visu baudīt ar acīm un noglabāt sev atmiņā, telefonu izvelkam tikai šad tad. Nav pat obligāti jāiet iekšā katrā objektā – to foršo Romas sajūtu var noķert vienkārši paklīstot pa ieliņām.. visur skan tūristu čalas, pilnas kafejnīcas ar cilvēkiem, kas bauda savu atvaļinājumu, ik uz soļa saldējuma bodītes, šad tad tev garām aiztraucas motorollers..un tevi pārņem sajūta, ka esmu kādā filmā! Ar visām maņām tveram Romas kņadu un dzīvību! Mums patīk! Ielu muzikanti, suvenīru tirgotāji, mākslinieki, kas piedāvā uzzīmēt tevi, tavu karikatūru vai kādu Romas ainavu vai objektu, piemēram, Kolizeju. Viens iepatīkas tik ļoti, ka sagribas nopirkt glezniņu, bet tad atceramies, ka mums ir tikai mugursoma un priekšā vēl 2 nedēļu ceļojums.

Mēs Romā esam jūlija sākumā, kad ne tikai te, bet visā Eiropā ir karstuma vilnis. Te Romā dienas vidū šķiet, ka ir +40! Sakarsis ir viss: māju sienas, soliņi, bruģis! Katru mīļu brīdi meklējam kādu ēniņu, kur atvilkt elpu! Labi, ka Romā ir gana daudz dzeramā ūdens uzpildes vietu- regulāri uzpildam savu ūdens pudelīti, nedaudz atsvaidzinamies un mērojam kārtējos kilometrus! Līdz dienas beigàs pulkstens man noziņo, ka ir nostaigāti vairāk kā 40 tūkstoši soļi.

Vietas, ko Romā apskatīt ir daudz: sākot ar slaveno Kolizeju, Trevi strūklaku, romiešu forumu, Panteonu, Kapitolija muzeju līdz Vatikāna apmeklējumam. Mēs šoreiz vairāk tveram to Romas sajūtu un ieliņu šarmu, par katru cenu nemēģinam izstāvēt rindas, lai iekļūtu iekšā! Pie Kolizeja rinda ir tik liela, ka mums paliek žēl sava laika! Protams uz vietas ir dažādi tirgotāji, kas piedāvā tev VIP ekskursiju un tūlītēju ieeju, ja vien esi gatavs šķirties no 80-100€! Paldies, šoreiz iztiksim- ir būts te pirms 17 gadiem un pie tā arī paliekam! Baudam skatus apkārt! Un nolemjam labāk ielekt metro un aizbraukt līdz Kaja Cestija piramīdai. Lēnā solī nākam atpakaļ, piestājot kādā parkā vai piesēžot ēnā zem kāda koka turpat ielas malā..

Dažas stundas veldzes kondicionētā telpā numuriņā un dodamies vakariņu medībās! Saskaitam pakāpienus Spāņu kāpnēm, izbaudam kādu dzīvās mūzikas priekšnesumu ielu muzikantu izpildījumā, kāds pāris pat uzdejo .. mēs izdomàjam, ka jāaizlaiž līdz Vatikānam, paskatīties uz to mēnessgaismā! Dodamies iekšā metro tuneļos un pārņem nedaudz baisa sajūta: neviens cits tur nav! + kaut kas ir slēgts deļ remonta. Skatoties šausmeni, tu parasti pie sevis domā: stulbeņi, tur tak nevajag iet! .. Bet aplikācija telefonā rāda, ka metro vēl kursē! Ejam tālāk un braucam! Noķeram foršo miera sajūtu pie Vatikāna! 🤍 Iekšā šoreiz nemaz nemēģinàjām tikt – arī te viss izstaigāts pirms 17 gadiem! Bet, ja esi te pirmo reizi, tad noteikti iesakam gan Siksta kapellu, gan Vatikàna muzeju, gan Sv.Pētera baziliku. Biļetes var iepriekš iegādāties gan Getyourgide.com lapā vai thevaticantickets.com.

Roma patika, apbūra, bija pat jautra , bet mums pietika ar ~ 50h intensīvām stundām tur, lai teiktu Romai “Ciao!” un dotos tālāk! .. uz Amalfi pusi!

P.s. Vilcienu biļetes skatamies te: www.thetrainline.com

Var arī pa tiešo trenitalia.com

Ātrvilcienu biļetes italotreno.com

Metro biļete: 1.50 € and derīga 100 min pēc aktivizēšanas.

Romas 24H biļete: 7€ un derīga 24h visam sabiedriskajam transportam.

Romas 48H / 72H biļete: 2 dienām 12,50€, 3 dienām 18€.

CIS Metro biļete: 24€ un derīga 7 dienām.

Metro kursē katru dienu no 5:30 līdz 23:30 (sestdienās līdz 1:30)

Bērniem līdz 10 gadu vecumam sabiedriskais transports bez maksas kopā ar pieaugušo!

Vairāk info par sabiedrisko transportu Romā: